Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Madeleine Pitzing - 11 juli 2010 15:45

Då var det hoppning idag igen och det gick verkligen inget vidare.   

Ophelia var helt underbar på uppvärmningen. Mjuk och följsam och lyssnade på lilla minsta hjälp.

    

Sen var det dax att börja hoppa fram och då tyckte damen väl att hon har varit tillräckligt duktig och bara sket i mig- det blev en del kamikaze-hopp och även en del bockningar.

Efter ett tag frågade Johanna om inte hon fick testa henne lite och det fick hon då. Dock tyckte inte Ophelia det var nån vidare bra idé- hon gick emot skänkeln hela tiden (och Johanna hade ändå sporrar!) och bocka och ville inte gå fram punkt slut. Det hela resulterade i att hon bockade över varje språng (ett litet kryss på kanske 50cm). Sen ville Johanna inte hoppa henne nåt mer då Pheli blev allt mer och mer stressad och blev värre och värre för varje varv så jag hoppade upp igen- och med ens sköter sig damen exemplarisk.

Tog några varv på volten och hoppade krysset med henne och sen fick det var nog. Kanske det hade med värmen att göra att hon betedde sig så illa men vi avslutade bra iaf.

Nästa gång ska jag försöker hoppa på morgonen och bara enkel-hinder (hade tänkt mig ett räcke, en oxer och en trippel).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards