Alla inlägg under juni 2010

Av Madeleine Pitzing - 29 juni 2010 15:24

Idag fyller ju Borås år (389 för att vara exakt) och nästan alla bagerier ur Borås Konditori- och Bageriidkarförening ställde upp och bjöd på tårta. Daribland även vi. Alla gjorde 4 tårtor var och det blev en salig blandning. Efter lite snack och utnämning av den nya Borås-ambassadören var det dax att dela ut tårta till folk- och dom var som galen. Efter 15min var A L L A!!! 28 tårtor slut. Som sagt- GALEN!


Pheli får vila idag så vi ska bara åker och ge pållarna mat sen ska vi bara dra tråden i en hage och sen åker vi och bada med vovvsingen.

Av Madeleine Pitzing - 28 juni 2010 22:04

Så, då ska jag också börjar blogga, får se hur detta går. Kommer att jobba med sidan under min semester som börjar på MÅNDAG!!! Jippie.


Tänkte bara skriver ett litet inlägg om dagens ridpass på Ophelia.

Vi red lite i paddocken och övade på serpentiner till medellinjen och sen tillbaks till spåret. Först i trav och sen även lite i galopp dock gick detta inte så bra då hon inte har tillräckligt med muskler än för att byta. I traven gick det jättebra och hon var fin och mjuk nästan hela tiden. Tränade även lite på galoppfattningar ur skritt och där börjar hon bli riktigt duktigt nu- hon tar skänkeln nästan direkt och kasta inte huvudet upp så mycket längre. Skam den som ge sig.


Nu är klockan ganska mycket för mig så jag säg god natt allihopa- i morgon är det en ny dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards